fredag 20. april 2012

Nostalgi i Sjøhuset

I dag fikk jeg lyst til å bevege
meg ut av Huset og inn i Sjøhuset

 Her ble det saltet sild på
1800 tallet i byens storhetstid.
Nå er det festlokale som tar 100 personer.



Her er interiøret preget av det maritime.
Gamle redskaper er dekor på veggene
og funn fra fjæra pynter opp på hyllene.




Markblomster og strandnellik
hører hjemme her.








Flasker funnet på havets bunn og
gamle vinballonger




Jeg liker den rustikke stilen
i Sjøhuset den gir en spesiell
stemning.




Lurer på om disse kommer fra en 
gammel seilskute .


Ønsker alle en fin dag :-)

3 kommentarer:

Anne på landet sa...

Åååå Headeren din er nyydelig!

Likte den forrige også altså, men denne og var så fiiin!

Herlige bilder fra svunne tider.Jeg blir alltid litt høytydelig jeg når jeg ser slike gamle ting som har en historie ..

Og så måtte jeg flire da jeg så alle bildene dine av de vakre dørene.
Jeg har nemlig en idè om gamle dører.Jeg er også så facinert utav det.Du viser noen skikkelig flotte eksemplar da!
Jeg må bare få med meg en venninne som er så god på å fotofrafere...
Skal nok legge det ut bloggen med tiden ;o)

Ønsker deg en deilig helg i dine skjønne Haugesundsomgiveleser!

Klem fra Anne.
Ønsker

Hjem & Glede sa...

Å ja,Headeren var nydelig,som alt annet hos deg!

Ønsker deg en herlig helg.

God klem Camilla

Frøken Loppe sa...

Hei, hei!
Nydelege bilder, så god stemning i kosleg lokaler!
God fredag til deg!
IB