tirsdag 1. mai 2012

Glade maidager


Velkommen inn i hagen en herlig maidag
porten står åpen.



Hagemøblene er kommet ut
og plenen er nyklippet.







Nå er det så varmt og fint
knoppene brister og blomstene
strekker seg mot lyset.




På fjellet  vaier flagget 
mot blomstrende plommetrær.







Himmelen har fått den 
fineste blåfargen. Den lille byen vår
får blonder på, det skaper en lys og lett stemning.




Jeg velger meg mai, den er min favoritt
av de tolv månedene.
Alt er så nytt og friskt, og sommeren 
ligger ny og ubrukt framfor oss.




Ønsker alle en fortsatt fin uke, nyt dagene.

17 kommentarer:

Hulda sa...

Et herlig, skjønt innlegg! Så utrolig vakkert det huset i hagen er. Drivhus/lysthus er det vel. Vakkert med porten som står åpen og de fine trærne som blomstrer. Nydelig vårlig innlegg.

Anno 1924 sa...

Så vakkert! Her hos oss har ikke våren kommet like langt ennå, men vi gleder oss over at alt blir litt grønnere for hver dag;)

Unknown sa...

Åhhh, for et NYDELIG lite hus i hagen! :) Takk for inspirasjon, nå må jeg gjøre alvor av tanken og få bygget ett selv.

Fortsatt god første maidag! :)

Vivishagerom sa...

Nydelig. Her kommer jeg gjerne inn og blir en lang stund. Jeg ser meg aldri mett p drivhuset ditt, det er så flott!

Herlige bilder og jeg takker for titten.

Ingrid Louise sa...

Herlige mai,er så velkommen denne måneden!!
Vakre bilder av en nydelig hage!!
Fiiin kveld til deg,klm ingrid l

Kreoline sa...

Hei, så vakkert nydelig hos deg, utrolig skjønn hage og et herlig "drivhus". Nydelig hus du har med mange vakre detaljer. Litt synd at vi ikke tar veien til deg på vei til hytta, det er mange år siden vi kjørte den veien. Kos deg i uken, nydelig vær i dag, bare å nyte i fulle drag. Klem fra Mona

Hjem & Glede sa...

Å....for noen vakre bilder,og huset i hagen er jo helt utrolig herlig.
Ser ut som du har hatt en fin dag du også.

Klem Camilla

Anonym sa...

Så koselige hagebilder... Deilige mai! :)

Grip dagen sa...

For en fantastisk hage! Dette gleder jeg meg til å se mer av. Legger deg på favoitt-listen og venter på mer!
Ha en fortsatt strålende mai!
Vårlig hilsen Marit

Inger Marie sa...

Herlige bilder..og så fin tekst du skriver...smile:))
Takk for du deler med oss..og ha fine vårdager i din nydelige hage:))

fru. Lærum sa...

Gud så flott!
jeg måtte titte ut i min egen hage og gress, som glimter med sitt fravær :-( dem kommmer vel etterhvert ;-)
Har fått oljet verandaen så da blir det fart på sakene :-)))

klem tone

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Åhhhh så fint du har det i hagen, er jo til å dåne av :)
Tusen takk for flott inspirasjon :)

hA EN FIN ETTERMIDDAG!

Klem fra Solveig!

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så nydelige bilder av den flotte og koselige hagen din, kan tenke meg dere koser dere masse der:))

En riktig fin onsdagskveld til deg:)
Klem Marianne

Anonym sa...

Hei!
Så utrolig flott:) helt nydelig:) Kjempe koselige bilder også
Fortsatt god kveld

Klem Merete

Mor Inger`s hus sa...

Så flotte bilder. Å som jeg lengter etter at det skal begynne å vokse og gro her i fjellheimen også.

Klem

Roser og Patina sa...

Så nydelig dere har det! og for en god stemmning jeg føler dette stedet har:) Det må da være balsam for sjelen å bo i så vakre omgivelser. Drivhuset er jo en nostalgisk drøm! Ønsker deg en strålende flott helg! God klem fra Ellen.

Monica fra Koseleg sa...

Jeg er jo bare helt overbegeistret over dette orangeriet! Noe av det flotteste jeg har sett! Du sa at dere har tegnet og bygget det selv- har du noen tips til en som selv går og drømmer om å bygge noe lignende? Td hvor en kan få tak i slike vindu? Alle tips og ideer tas imot med stor takknemlighet!
Mvh Monica